Tuesday, November 15, 2011

a treasure memories..


10-12112011..tarikh yg special bg aku..1st time aku jejak kaki ke tmpt yg brnama hotel..tp jgn slh paham lak..aku g sne sbb jd volunteer ntok conference..ye la nk rasa sndiri pglaman nk manage conference 2 cnmer..at least aku ley praktikkan ape yg aku dgr time lec ajar dlm kelas..

09hb aku da smpai uum..walupun cti raya haji still brbaki 4 hari..tp aku x kesal coz aku tau yg pgrbanan cuti aku ne ntok kbaikan aku gak nti..ptgnya da smpai kat Penang..time kat sne ade la gak mslh yg timbul..pasal tmpt pginapan..myb slh gak coz kmi x mention bpe org yg nak stay kt 1 bilik..tp at least ckp ar bk2..ne x nk mrh2 lak..aku x phm ar asal nk buat guesthouse kalu da byk guest yg complain..bk wat keje len aje..sng..ko x skit ati n guest pun x yah nk complain mcm2..alhmdlh..rezeki kami agaknya..dpt gak ar chalet yg murah kat tepi pntai..n lgkah baik agknye ciap dpt diskaun ag..biliknya besar gak..ciap ada tb n hairdryer ag..thanx kat chalet 2..

time conference brlgsg ada gak few mslh yg timbul..tp sume dpt diuruskan dgn baik oleh pnganjur..and 1st time gak aku g dinner walupun x yah nk pkai bling2 n glam2 ne..1st time gak aku mkn mknan yg hotel sdiakan..fav aku mashed potato n bebola ketam..sdp bngat! yum2..wat aku lapa ar plak..hehe..1st time gak aku dpt jmp n vc face to face..slalunya tgk die dr jauh aje..kat u ag ar x pnh nk jmp n die..

ase bangga ket pun ada bile pngnjur puji yg kami ne ley wat keje walupun kami volunteer diri n sume expnse time kat cne by own..slain 2 sbgai pghargaan kami dibg sijil n tag name..bkn sng nk dpt..

slain conference aku n dak2 ne pg night market..bnyak gak brg yg dijual..ada certain place the price quite xpnsive..my sbb tmpt tumpuan pelancong kot..tp brgak ar..xkan local people mintk kurg x bg..aku smpat beli kiching ntok family aku..x smpat nk shopping byk2..ley plak mlm 2 hujan slebat2nya walhal petang 2 cerah aje..kuasa Allah..x de sape blh ramal ape yg akan jd..kbtln mlm 2 rncg nak smbt bfday dak2 ne..tp kdai cake plak x jmp..so sok pgnya imran g bli kfc..1st time aku rasa smbt bfday kwn2 tnpa cake!

asenya 2 je yg aku nk share..the rest..is history..

lastly..Ya Allah time ksh sbb Kau pnjgkan umurku ntok blajar bnyak bnda baru dlm hidup nie..time ksh atas segala yg telah Kau aturkan dlm hidupku ini..semoga aku akan mnjadi hamba-Mu yg lbh brsyukur..amin..


No comments:

Post a Comment